reklama

Kúpené šťastie

Sledujem ľudí okolo seba. Zisťujem, že čím viac toho majú, tým menej sú šťastní. V podstate sa nemám na čo sťažovať. Mám všetko, čo chcem. Mám všetko, po čom som kedy túžila. Tak prečo potom nie som šťastná?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Vec sa má tak, že za

pekné autíčko,

Obrázok blogu

nádherný dom,

Obrázok blogu

luxusné oblečenie,

Obrázok blogu

značkové hodinky,

Obrázok blogu

trblietavé šperky,

Obrázok blogu

drahé dovolenky,

Obrázok blogu

pôžitkárske jedlá,

Obrázok blogu

chvíľky rozkoše

Obrázok blogu

ukrývame svoje najtajnejšie túžby. Všetky tie, ktoré by nás skutočne naplnili. To hmotné šťastie nadraďujeme nad to skutočné. Obhajujeme to tým, že pokiaľ na to sú prostriedky, treba si život užívať. Lebo žijeme len raz.

A tak chodíme na exotické dovolenky, obliekame sa do značkových vecí a oddávame sa slasti akéhokoľvek druhu. Márne čakáme na pocit šťastia. Príde tak na dve minúty a potom, síce v nových lodičkách od Gucciho, s novým účesom a najnovším mobilom zostanem v prepychovej kuchyni, kde neviem, čo z toľkého neresu je ladnička, úplne sama. Lebo moja polovička musí aj v piatok večer pracovať. Aby sme cez leto mohli ísť na dovolenku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A keď sa vráti, len si vedľa mňa ticho ľahne a namiesto „som šťastný, že ťa mám“ povie: “som šťastný, že tá obchodná večera dnes vyšla. Čo by si povedala na Mexiko?“

Nie, dík, radšej na Seneckých jazerách, alebo na pikniku v parku v meste ale spolu, ako niekde v ďalekej prdeli, v luxusnom hoteli, ty s mobilom pri uchu a ja so sombrerom na hlave a pocitom samoty. Takže vlastne každý sám.

Je jednoduché povýšiť materiálne šťastie nad to skutočné. Je jednoduchšie zarobiť si peniaze a dovoliť si obklopiť sa tým bohatstvom. Je jednoduchšie tváriť sa, že som šťastná. Lebo som si za to „šťastie“ doslova zaplatila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Omnoho ťažšie je vybudovať si vzťah, rodinu, mať niečo nehmotné, čo ma urobí šťastnou. Ale to nás, ľudí asi odstrašuje, lebo v porovnaní s jednoduchou konzumnou politikou je táto citová zložitejšia. 

Za všetko v živote sa platí. A mňa len mrzí, že občas zaplatíme neskutočné prachy za to, aby sme si pozreli karneval v Riu a na druhej strane, nie sme schopní zaplatiť žiadnu citovú daň, aby sme urobili šťastných našich partnerov, priateľov, rodinu...a v konečnom dôsledku sami seba.

Máme všetko, čo chceme, tak prečo potom nie sme naozaj šťastní?

Lebo nám uniká, že to skutočné šťastie sa kúpiť nedá.

Katarína Kunová

Katarína Kunová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kučery. Znamienka. Sny. Viera v Boha. Rulandské šedé. Citlivosť. Empatia. Nedochvíľnosť. Hačkovanie. Knihy. Hudba. A príliš veľa myšlienok. Zoznam autorových rubrík:  PozorovanieO nás, dievčatáchObyčajnostiBlablablaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu