reklama

Pán Rok 2009

Silvester 2008. Ako recepčná na hoteli v horách som tesne pred polnocou nedokázala potlačiť slzy tlačiace sa von. V stave maximálnej pohotovosti som sa skryla do najtmavšieho kútika, kde ma nikto neuvidí a nikto nebude nič chcieť. Trošku som si pokvílila, utešujúc sa, že vždy lepšie dorevať sa na koniec starého roka, ako začať so slzami ten nový.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Potom som dotrela rozmazané očné tiene a maskaru, nasadila masku vždy ochotnej a usmievavej recepčnej a potichu čakala na polnoc.

Veľký hnedý sveter ma viac chladil ako hrial, keď prišiel pán Rok 2009, slušne sa predstavil a bez akéhokoľvek slova sa vniesol do životov všetkých. Aj do môjho. Nebránila som sa, vyzeral tak slušne a voňal novotou. Možno čerstvo napadnutým snehom. Možno faktom, že je vo funkcii po prvý a posledný raz. A možno sa výrazne túži líšiť od svojich predchodcov. Vzhľadom na udalosti týkajúce sa Eura, najnovšie aj plynovej krízy, sa mu to, myslím, až neuveriteľne darí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stála som pred hotelom, pohár šampanského v ruke a sledovala ohňostroje.  V duchu ďakovala Bohu za tých 365 dní minulých, ktoré som prežila v zdraví. Ďakovala som aj za 320 z 365 dní, ktoré som preflákala myslením a čakaním na niekoho, komu nestojím ani  za to, aby mi zaprial otrepané „šťastné a veselé“ alebo „všetko dobré do Nového roku“. A taká to bola iskra, taký to bol cit.

Pripíjala som si s kolegami (nech žije naivita a hlavne tá moja), hosťami a myslela na tých, ktorí mi chýbali. Ohňostroje robili buch-buch, ľudia nadšene výskali a ja hľadela čo najvyššie k oblohe. Aspoň tam je niekto, pred kým sa nemusím tváriť, že vôbec nemám strach z nového začiatku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otočila som sa a pán Rok 2009 stál v predsieni hotela vo svojom elegantnom fraku a potichu nás všetkých sledoval. Dámy v krásnych róbach, pánov podávajúcich im svoje saká, mládež s fľašou Jägermeistra v ruke, deti s hrdými oteckami, ako odpaľujú rakety a zopár osamotených ľudí. Hľadela som mu do očí, v ktorých sa jagal úsmev.

My všetci v niečo dúfame, veríme, čo asi by Nový rok mohol priniesť, ale len tento pán- pán 2009 vie, čo všetko nás čaká a nakoľko sa naše sny splnia. A nakoľko nás realita prefliaska.

Bože, prosím Ťa daj, aby ten ďalší rok nebol rovnako na prd. Ďakujem. Amen.    

Katarína Kunová

Katarína Kunová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kučery. Znamienka. Sny. Viera v Boha. Rulandské šedé. Citlivosť. Empatia. Nedochvíľnosť. Hačkovanie. Knihy. Hudba. A príliš veľa myšlienok. Zoznam autorových rubrík:  PozorovanieO nás, dievčatáchObyčajnostiBlablablaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu