reklama

Cudzinci

Po dlhom a náročnom týždni v práci som v piatok večer neočakávane vyrazila do mesta. Skvelá spoločnosť v podobe spolužiačky zo strednej školy, s ktorou sme akoby súčasne dospievali a vždy mali čo rozoberať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Tina je jednoducho poklad. Dlhé zlatohnedé vlasy, zelené oči, žensky zaoblená postava, perfektný zmysel pre humor a smiech, čo ma vždy rozosmeje, dokonca aj vtedy, keď som úplne na dne. Zdieľali sme spolu základku, strednú, dokonca aj vysokú školu sme študovali rovnakú, len na iných fakultách. Náš vzťah prešiel mnohými fázami, spočiatku sme boli jedna pre druhú len spolužiačka a až neskôr sme sa stali veľmi blízkymi priateľkami.

Obľúbená kaviareň od čias našej strednej školy prešla mnohými úpravami, no napriek tomu som v nej cítila prítomnosť ľudí, čo tam vtedy sedeli so mnou, keď sme sa uliali z figurálneho kreslenia a skladali sa na cigarety.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätám sa na tie časy, kedy som sa od pondelka tešila na piatkový večer, ktorý mal byť v niečom iný, mal tak veľa zmeniť, len preto, lebo som mohla byť von dlhšie a pri troche šťastia by prišiel aj idol A, ktorý dnes už idolom nie je.

Niekedy idol prišiel a buď bol príliš triezvy na to, aby si ma všimol, alebo príliš opitý, aby dokázal vnímať moje názory na široké spektrum tém, ktoré by sme v okamihu O mohli rozoberať. Aby dokázal oceniť moje starostlivo upravené nechty a to krásne tričko jemne odhaľujúce rameno. Ten okamih mu mal ukázať, o čo všetko v mojom zosobnení prichádza a nabudiť ho, aby to tak nenechal. No on sa z mne vtedy neznámych dôvodov na to celé vykašľal. A až teraz si uvedomujem, že som tomu rada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tina sedela oproti mne v malom boxe a spomínali sme na chvíle, kedy život šiel akosi ľahšie. Akosi v ňom bolo miesto na zábavu, na lístočky posielané počas hodiny, na občasné záchvaty plaču, lebo idol A sa nepozeral po mne, ale po tej mrachte pri vedľajšom stole. Na chuť tequily a citrónu, na vôňu snov, čo sme vtedy mali a na zvuk teenagerskeho smiechu, ktorý trval minúty a prosili sme nebesia o jeden jediný nádych. Na naivitu, ktorej prekuknutie tak strašne bolelo.

A zrazu sme tam sedeli a príchod žiadneho idolu A alebo B nebol hlavnou témou večera. Rozoberali sme prácu, vzťahy, nedostatok času a akúsi neschopnosť sa baviť ako za starých čias.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Čo sa týka alkoholu, už toho veľa neznesiem. Naposledy som sa akože opila z troch pohárikov vodky s džúsom. A prevracala ďalší nasledujúci deň. Veru, Katuš, veci sa zmenili. Už sme na to hýrenie asi staré“.

„Ale prosím ťa, Tina, prestaň. Sme mladé- občianku nezaprieš, len už žijeme iný život ako dakedy. Možno sme akosi prirýchlo dospeli tým pracovaním . Rozumieš, boli sme vtiahnuté do toho reálneho sveta našich rodičov. Účtov, peňazí, hypoték, ktoré sa zdajú nesplatiteľné, ak ti ich vôbec dajú, no proste sme príliš rýchlo zistili, čo to znamená starať sa o seba.“

„Hm, asi máš pravdu. Dakedy sme mali na starosti len školu, učenie sa a tak. Teraz robotu, peniaze, správnu kalkuláciu. A ak to preženieš s míňaním, zostane ti prd na zaplatenie nájmu, telefónu, pôžičky.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Presne tak. Keď si líham večer do postele, som rada, že som. Nieto, aby ma ešte niekto niekam ťahal sa baviť a spíjať.“

„Ja osobne som rada, ak na mňa večer v posteli Vladko vylezie a dáme nejaký ten šuch. Ale áno, inak s tebou súhlasím.“

Zo srdca sme sa zasmiali. Tak, ako za starých čias.

V kaviarni sa pomaly uvoľnil najväčší box, na ktorý čašník pri zbieraní pohárov hneď položil ceduľku RESERVÉ a mne bolo jasné, že sa chystá príchod niekoho fakt dôležitého. Resp. to bude partia futbalistov, ktorí hrajú druhú ligu, ich výkony stoja za menej, ako ten ich gel na vlasoch a celý čas vysedávania budú obzerať potenciálne šťavy, ktoré by mohli pretiahnuť.

Alebo sem príde stretávka z gymnázia po 25rokoch. Ženy, ktoré svoju krásu po pôrode druhého dieťaťa zbytočne ukryli pod veľké neforemné blúzky, spod ktorých im presvitá podprsenka. Muži, ktorí sa pod manželkiným nátlakom pre túto príležitosť aj oholia a už od rána sa tešia, že konečne majú možnosť dať si poldeci, bez toho, aby sa museli žene ospravedlňovať.

Životy sa menia. No zopár ľudí, rán a múdrostí zotrvá. Napríklad, nikdy nerob druhému to, čo nechceš, aby robili tebe, Božie mlyny melú síce pomaly ale isto, nikdy si sama nestrihaj ofinu- v lepšom prípade ju vypneš dohora, v horšom budeš vyzerať ako Kazimír VI. Hlava pomazaná, nikdy nechodievaj sama po tme domov, nie je nič horšie ako opitá žena a nikdy neklam, pretože lož má krátke nohy.

A potom, ako som sledovala Tinu a v nej históriu nášho i ostatných priateľstiev, ma napadla ešte jedna pravda.

Vieme o sebe všetko, pravidelne sa stretávame, smejeme sa rovnakým veciam, smútime pri rovnakých situáciách a predsa sme aj tak všetci cudzinci.

 

Katarína Kunová

Katarína Kunová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kučery. Znamienka. Sny. Viera v Boha. Rulandské šedé. Citlivosť. Empatia. Nedochvíľnosť. Hačkovanie. Knihy. Hudba. A príliš veľa myšlienok. Zoznam autorových rubrík:  PozorovanieO nás, dievčatáchObyčajnostiBlablablaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu